Mijn huidige Nikon camera's

De uitrusting waar ik dus nu mee werk bestaat momenteel uit onderstaande Nikon camera's:


Nikon FA + MD-15 en Nikon F90X



Nikon F4s en Nikon D70s



Nikon D1x en Nikon D2x

Van bovenstaande camera's worden in principe alleen de Nikon D1x, de Nikon D2x en de Nikon D70s gebruikt. Wanneer expliciet wordt gekozen voor analoog, dus negatief- en/of diafilm, dan wordt standaard gebruik gemaakt van de Nikon F4s, de Nikon F90X en de Nikon FA.

De objectieven welke gebruikt worden zijn echter heel divers. In principe passen alle objectieven met Nikon-vatting op bovenstaande camera's. Afhankelijk van de te fotograferen onderwerpen maak ik een keuze uit de objectieven met Nikon-vatting welke ik in mijn bezit heb. De in mijn bezit zijnde objectieven komen aan de orde in het onderwerp 'Mijn huidige objectieven'.